Träning och mat

Ja, då var man igång. Igår var jag på Nautilus för första gången och fick min genomgång och program. Så nu är det bara upp till mig själv att komma mig dit. Sonen som skulle börja tillsammans med mig hittade ingen hundvakt så han börjar på söndag.

Nu har jag även varit och storhandlat och införskaffat en massa bra konserver för snabbmatlagning. ÖB har ett väldigt bra utbud på konserver som Uncle Bens olika såser som endast kräver lite stekt kyckling till och serveras med kokt ris. Snabbt och utan en massa tillsatsämnen. 15:- per konserv, kollade på Coop och där gick samma konserv för 29:90. Samma gäller Dolmio, blanda såsen med lite stekt köttfärs och serveras med cous cous eller pasta, färdig snabbmat. Dolmio konserverna kostade också 15:-/st och 31:90 på Coop.

Hittade även en hel roliga kryddor i fina kryddglasburkar från Kryddhuset i Ljung tex Persillado 49g / 11 kr, som hittat.  
                             
Soltorkade tomater i solrosolja och olika kryddningar, olivoljor, fruktkonserver i egen juice, ajvar relish mm hittade också ett hem hos oss.

Efter ÖB besöket var jag till Coop och handlade bla lokalproducerat nötfärs för 39:90/kg mycket billigt och bra och förpackningen på 1.8 kg räcker till en massa olika måltider.

Jag har haft en vision om att äta lite mera soppor till mellanmål och köpte en färdig Blå Band ostsoppa, men den var inte god. Det blir nog till att laga egna soppor om den visionen ska slå igenom. 

Idag ska vi i vilket fall som helst äta parisare, alltså korvvarianten. Inte det mest hälsosamma men har valt lokalproducerat med 55% kött i korven och grovt hamburgerbröd till. Någon gång måste man få glida lite också. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Häng med mig på lrödag vid 11!

Birgitta

2010-01-21 @ 10:15:25
Postat av: Ledarskapsutbildningen

Soppor är bra också för att man kan laga mycket och sedan ha portioner för senare dagar. Rekommenderar linssoppa!

2010-06-23 @ 10:58:28
URL: http://www.ledarskapsutbildningen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback