Mera ner:)

Jaha då var det vägdag igen och det blev -1.5 kg, mycket trevligt. Jag har nu gått ner 18.5 kg på 2 månader, hur otroligt är inte det. Jag väntar fortfarande på att jag ska börja gå upp igen, få se hur länge den känslan håller i sig.

Vad konstigt väder vi har, i förrgår hade vi -30 °C och man höll på att frysa häcken av sig och idag var det -0.5°C när jag var ut på en långprommis och det var så skönt trots att det blåste lite. Hoppas det håller i sig och inte blir mer än max -10°C, det räcker.
Jag känner hur mycket lättare det är att gå nu när man tappat några kilon och jag ser fram emot nästa vinter när jag ska återuppta slalomåkningen igen. Det är ett antal år sedan jag åkte eftersom jag haft knäproblem och helt enkelt inte vågat ge mig av ut i backen pga rädsla för att bryta något.

Igår städade vi och bytte gardiner, kuddar och plädar så nu är det så vårlikt hemma hos oss. Såg i Ica:s reklamblad att de har 10-pack tulpaner för 39:- så  nu ska jag köpa en massa tulpaner och sprida ut hemma så blir vårkänslan komplett.

Jag har kommit på att bönor coh jag inte riktigt kommer överens. Lagade chili con carne och hade i en burk kidneybönor och jisses vilket gasande det blev av det hela. Jag har aldrig haft problem med bönor tidigare men nu var det rent plågsamt innan trycket släppte och det gjorde det hela kvällen lång. Vet inte om det blir någon skillnad om jag kokar bönorna själv så det måste jag prova innan jag helt förkastar dem, för jag gillar bönor.

Har i alla fall tagit ut en del råvaror från frysen som ska tillagas idag.
Hade 2 hela salta sillar i frysen som jag blötlagt över natten och det ska vi äta idag, stekt salt sill med vit sås, potatis och gröna ärtor. Jag hade även en bit fläskfile som jag ska steka i strimlor tillsammans med massor av gul eller röd lök. Till det kan vi ha kokt potatis, paprika och gurka.
Tog även ut sista påsen med köttfärs som jag ska göra köttfärssås av, såsen ska vara brun sås. fullkornsmakaroner blir bra till det och lite kokta herrgårdsgrönsaker.

Jag har provat äta det mesta nu och det är bara bönorna jag har reagerat på. Glass, hemmagjord pizza, Max hamburgare, kakor, bullar, godis allt har gått bra även om jag inte tagit så mycket av något. Igår åt vi hamburgare och jag beställde en Maxbox alltså barnskrov men jag kunde lika gärna ha bett att få en halv 45 g hamburgare och tagit några strips av någon annan. Jag orkade lite mera än halva burgaren och ca 4 strips och ingen läsk eftersom jag inte ska dricka med maten. Så när det nu blir en nästa gång beställer jag bara en liten hamburgare för det är ingen vits med mer än så. 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du blir billig i drift!!

Hyra hus på skånska österlen är förresten ett alternativ som inte vore dumt.

2010-01-10 @ 12:50:08
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Cinn

Grattis till viktminskningen!

2010-01-10 @ 14:16:13
URL: http://http//:cinnamonen.blogspot.com
Postat av: Maya

Visst är det helt fantastiskt så lätt man känner mättnaden. Jag åt en korv med bröd idag, JISSES så mätt jag blev!

Jag har också provat äta det mesta och det enda magen reagerade på riktigt har varit en toast, det var antagligen för mycket mat för magen så nästa gång provar jag en halv. Gaser har jag inte problem med men däremot börjar magen knorra så fort jag äter och det bubblar upp luft i matstrupen när jag äter, men det kanske man kan leva med.

Grattis till viktminskningen!!

2010-01-10 @ 16:56:32
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: Annika

grattis till viktminskningen..skönt att det bara rullar på!

oj så aktiv du har varit..skönt med lite energi :O)

oh klarade du glass! det har jag inte vågat prova än eftersom mnga dumpar på det..men jag är inte så förtjust i vanlig glass..men äääälskar mjukglass..men det ska visst vara det västa har jag hört ler jag får se i sommar ad magen säger *ler'

2010-01-10 @ 18:41:41
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Cee

Grattis till minuset... visst är det härligt det bara går ner och ner tror inte du behöver vara orolig för att gå upp något Kram Cee

2010-01-11 @ 12:34:14
URL: http://www.mingastricbypass.wordpress.com
Postat av: KIKI

WOW så härligt! jag kan nästa se ditt hem med alla tulpanerna framför mig =)

JÄTTEFINT!! =);)

Jag och bönor är inte heller riktigt överrens...men det är ju såå gott!

KRAMAR

2010-01-11 @ 18:40:46
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Diana

Va härligt.....Grattis till dina förlorade kilon!!

2010-01-14 @ 09:15:32
URL: http://dianachaaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback