Dr. Anders mm

Var på återbesök idag och träffade Dr. Anders som opat mig.
Alla mina värden var bra så det var skönt. Fick ett käckt litet inplastat intyg att ta med till restaurang för att få köpa barnportion. Vet inte hur mycket det kommer användas då det sällan finns barnportioner av det jag vill äta. Jag går ju inte ut på restaurang för att äta köttbullar eller korv som oftast är vad som erbjuds i barnportioner.
Men tanken är god.

Har ätit helt uselt idag förutom middagen som blev ungstekt lax, potatis, grönsaker och kall sås av turkiskyoghurt.
Vi hade inget hemma imorse så jag var tvungen ta med fil som lunch och det kändes väl inte helt ok. Så det blir storhandling imorgon.

Jag märker oxå att jag har kört fast i mackor vad gäller mellanmål, det finns ju faktiskt annat man kan tugga på.
Det blir nog till att inhandla en del soppor och keso för de är ju ett bra mellanmål som omväxling.

Måste börja skriva en mera deltaljerad matsedel där jag även tar med mellanmålen annars blir det gärna mackor.  

Jag vet inte vad det är här hemma men våra lampor går sönder. Sedan vi flyttade in i oktober har 2 lampor havererat, och då pratar jag inte om glödlampor utan taklampor. För någon vecka sedan drattade lampan över köksbordet ner, hållaren hade gått av och den gick inte att laga. Jag som gillade vår kökslampa. Och idag exploderade hallampans glaskupa. Vi var 3 lampor kort sedan tidigare och nu måste vi hitta 2 till. Så besvärligt. Jag vet hurdana jag vill ha men har inte hittat dem än.

Idag har sonen med sambo skaffat sig en vovve. Här ligger den och slappar hemma hos dem.


Kommentarer
Postat av: lina

heej visst är den sööt du får ju komma och kolla på den

2010-01-18 @ 21:13:49
Postat av: Maya

Jag har som rutin att ta youghurt på förmiddagen och sen antingen knäckebröd eller frukt på eftermiddagen som mellanmål. Jag vet inte om det räcker men ska ta det med dietisten är hon ringer nästa gång. Jag blandar i proteinpulver i min youghurt. Det är svårt med mellanmål tycker jag.

Konstigt med alla lampor som går sönder hos er!

Hunden är så söt!

2010-01-19 @ 06:12:14
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: Annika

ja jag e likadan..det blir många knäckemackor här..till frukost, mellanmål, mellanmål igen och kvällsmat thihi

inte varjedag men ofta...måste bli duktigare på att variera!

2010-01-19 @ 20:12:50
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag är också mackoman. Hårdbröd med skinka på är min favorit.

2010-01-19 @ 22:28:24
URL: http://dianachaaya.blogg.se/
Postat av: KIKI

HEJ'

Jag har hittat på City Gross Viktväktarnas soppor på burk för typ 17kr/st bara att stoppa i lite proteiner...och bara 2points per burk!

2010-01-23 @ 11:25:20
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback