Vägen mot stjärnorna ... (syrran igen)



För att fira starten på det nya livet fick Eva detta halsband från Efva Attling av mig och lillebror. Den latinska texten betyder "Vägen mot stjärnorna". Efter jobbet i dag hälsade jag på hos Eva på sjukhuset. Hon blir kvar tills i morgon. Hon var kvar på postoperativa/intensiven ända tills i förmiddags, det är rutin på Sunderby sjukhus. Rutin är också att patienten ska ha i sig några näringsdropppåsar så Eva hade en sån på G vid besöket. Nu ska hon - med tesked - få i sig 1,5 liter vatten innan de släpper iväg henne hem. Just innan jag kom hade hon fått kraftiga kräkkänslor (utan att kunna spy), men det var helt normalt enligt personalen som också sa att Eva hittills kommit väldigt lindrigt undan. Opererande kirurg hade snackat med henne och sagt att allt gått precis som det skulle och operationen tog 50 minuter - inte 45 som jag felaktig påstod i förra inlägget. Eva är ännu mycket trött, men går på toa och gör både nummer ett och nummer två utan problem. Hon är uppe och går med sin droppställning och ser fram emot att snart komma hem. Det var en liten uppdatering från vår horisont! /Lillasyster igen ...
:-)

Kommentarer
Postat av: Maya

Så skönt att allt är bra med henne! Hon blev glad för smycket förstår jag..:)

2009-11-27 @ 22:29:46
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: KIKI

Så bra att du framför till oss andra hur det är med din syster!!

Skönt att det gått bra för henne =)

MEN vad tyckte hon om halsbandet??? Det har du glömt att skriva! ;)

Hälsa till henne

KRAMEN

2009-11-28 @ 09:06:39
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: sara

hej.. grattis till din op! jag gjorde min förra veckan o idag mår jag bra.. jag hade lite feber o sånt efter min op. Funderar på det här med sprutorna,, ska ni ta dem i 20 dagar? jag ska bara ta mina i 10 dagar.. Det är konstigt att dem har olika rutiner vid dessa op.. men ändån är ingreppet detsamma.. märkligt..

/sara

2009-11-28 @ 20:44:14
URL: http://tjocksingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback