Det hela började så här...

Den 31:a januari 2008 skrev jag en egenremiss för GBP (Gastric ByPass) som jag skickade till kirurgen, Sunderby sjukhus. I februari 2009 var jag på informationsmötet och den 20 augusti 2009 på läkarbesöket. Samma dag som läkarbesöket fick jag en optid den 7 september som jag tackade nej till och senare ångrade:/

Tog kontakt med “övervikt”sköterskan och sa att jag kan ta återbudstider och veckan efter alltså den 9 november fick jag frågan om jag ville ha en optid som skulle bli om antingen 2 eller 3 veckor. JA, såklart svarade jag och började flyta samma dag. 

Och här är jag nu på min 8:e hela flytdag.

De tre första dagarna var ett helvete men jag vet inte säkert vad jag ska skylla det på för samma dag som jag fick frågan om op och började flyta så fick jag mens samt tog svininfluensavaccinet. Jag var så slut, sugen och hungrig att det enda jag orkade göra de två första dagarna var att ligga i soffan och dricka.

Dag 4 blev en vändpunkt, då helt plötsligt var jag hur pigg som helst och hungern och suget från h-vetet hade försvunnit. Från första början hade jag bestämt mig för att  inte äta någon fast föda utan bara dricka eftersom jag inte visste om det skulle bli op om redan 2 veckor och då ville jag vara beredd. Så modifast, kaffe och vatten är mina dagliga följeslagare. Mina favoriter är potatispurjosoppa, vanilj och choklad. Köpte kaffesmaken och trodde att det skulle väl gå bra eftersom kaffe är gott men ack vad jag bedrog mig. När jag öppnade påsen var doften nästan ljuvlig men när jag skulle försöka få i mig det fick jag kväljningar och kunde med stor  möda få i mig det. Har även försökt med mindre vätska, frusit för att äta som sorbet, blandat med kaffe och kryddat med kardemumma men icke, det går inte, det slutar med kväljningar och jag får varva med vatten för att få i mig skiten, Suck! Så de återstående 6 påsarna kommer jag inte att röra. Någon som vill ha dem hör av er så FÅR ni dem gratis. Men i övrigt går det hur bra som helst med att bara dricka. Det enda jag saknar är att få tugga men det är ju under en begränsad tid som det här är så det överlever jag.

Jag kommer att sätta in foton senare i bloggen, lite före, under och efter bilder.

Frågor, tips och uppmuntran tas och ges gladeligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback