15:e dagen

Flytet funkar bättre än bra och jag hinner inte bli hungrig mellan målen, men så dricker jag förstås en hel del vatten också både med och utan kolsyra.

Det är så typiskt att jag skulle råka läsa en artikel i Aftonbladet igår om en kvinna som blivit kallad till vaccinering för andra gången sedan hon dött. Läste vidare och såg att det var under ett kirurgiskt ingrepp som ett fatalt misstag skett. Jag blev alldeles iskall och tänkte, låt det inte vara en GBP, men så klart var det det. Kirurgen hade råkat punktera aorta och kvinnan dog 3 dagar efter op.

Så nu är det positivit tänkande som körs i mängder och massor för att komma över det. Jag backade första gången just pga allt som kan gå snett vid op så det var skitdålig timing med det här just nu. Förbannar maken som köpte tidningen.

Försöker tänka på att det aldrig hänt på Sunderbyn men så finns lilldjävulen som sitter och skriker i örat "jamen då är det väl på tiden att det händer nu". Suck önskar jag kunde packa in honom i frigolit och skicka till Sibirien, inte för att de förtjänar en negativ jävel men då skulle han vara ganska långt från mig.

Nä, nu ska vi tänka på alla ljusa och positiva saker som open medför. Tur att det bara är en dag till innan op. 

Kommentarer
Postat av: /B

Varför blev du utkastad från din förra blogg? Jag har tipsat beda också om bloggen!

/B

2009-11-24 @ 15:33:20
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: /B

Du måste ta fasta på det jag nyligen läste när operationen diskuterades: "Dö kan man göra vid vilken operation som helst, vid gbp har m,an satt risken till 1 på 1000 men så vanligt har dte inte ens varit. Rikserna vid krfatig övervikt är betydligt större."

SEn tror jag att det är en fördel att du opererats förut, du vet att du grejar narkos och återhämtningen efteråt!

2009-11-24 @ 15:41:54
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Maya

Man ska inte läsa om en massa artiklar från media inför en sådan här grej. Det kommer gå bra! Det är en rutinoperation idag, görs på massor med människor världen över och risken för komplikationer är ganska liten egentligen.

Snart är det dags!!

2009-11-24 @ 22:15:37
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback