Trög start

Imorse vaknade jag klockan halvsju och var tvungen att stiga upp för det var så eländigt varmt. Tog mig en mugg fullkornsvälling och drabbades av den stora tröttheten. Gick och la mig och vaknade inte förrän vid 10-tiden. Skönt att kunna göra så utan att behöva stressa någonstans.
Kände mig inte så på alerten och trodde inte jag skulle orka med någonting idag men efter ett mellanmål så började orkan komma tillbaka.
Maken hade varit och köpt Aftonbladet och fått med boken "Småkakor"gratis.

Satt och bläddrade i den och hittade recept på brysselkex, en av mina stora favoriter. Kände att det här måste jag ta och baka. När jag väl var igång så blev det även knäckebröd och pitabröd.
Sist satte jag en surdegsgrund, som ska stå 2 dygn i rumstemperatur, till ett lantbröd.

Det är så skönt att kunna baka och laga mat utan att föräta sig på det man gjort.
Jag tog 2 yttepytte små bitar av knäckebrödet till min lunchsoppa och det smakade ljuvligt. Jag tuggade brödet tills det var som välling i munnen innan jag svalde och det gick utmärkt.

Pitabrödet tänkte jag bjuda på sonens kalajs och fylla med en kryddig köttfärs- och grönsaksröra, det blir gott.

Igår kväll vid 19-tiden blev jag sugen på att laga mat så jag rullade köttbullar och stekte 4 liter kryddig köttfärs- och grönsaksröra.

Imorgon ska jag ta bort stygnen och det ser jag verkligen fram emot för det kliar som tusan just nu.


Kommentarer
Postat av: KIKI

knäcket ser jättegott ut! är det lätt att göra??

Hur går det med vattnet? jag har fortfarande svårt att få i mig 2l per dag!!

Jag kan bara säga att det finns en sak som jag saknar nu som jag kunde göra innan OP:en

Det är att halsa KALTT VATTEN i mängder!!

ha en fin kväll

KRAMEN

2009-12-02 @ 18:40:56
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: eira i haparanda

En liten hälsning från Haparanda här! Ser gott ut de där du bakat!!! mums

2009-12-02 @ 19:33:15
Postat av: Maya

Matlagning och bakning har aldrig varit min stora passion men jag beundrar dem som säger "Jag blev sugen på att laga mat så jag rullade köttbullar".

Det där "suget" har aldrig infunnit sig hos mig..:)

Ha en kanonbra dag idag!!

2009-12-03 @ 06:09:42
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

Hur gick det med att ta bort stygnen? Såg det bra ut?

2009-12-03 @ 14:22:34
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback