Torsdag

Har precis satt in julskinkan i ugnen. Jag kör i 75°C värme och i massor med timmar ca 8 timmar blir det nog. Men på det viset förlorar den inte så mycket i vikt och blir både saftig och mör.

Igår var jag och provade lite kläder efter frissabesöket och det var nästan ingen i affären, vilket jag tyckte var jättekonstigt så här nära jul. Inga köer till provrummen utan flera av dem var tom lediga.

Men i vilket fall som helst, så tog jag en knippe klänningar och tunikor och gick för att prova men jag hade ju tagit alldeles för stora kläder. Trevlig känsla. Men eftersom jag hade så mycket kläder på mig då det var så kallt ute blev det så varmt att hålla på så jag ides inte gå och hämta mindre storlekar, men jag ska nog åka in idag och prova lite mindre för jag skulle vilja ha något nytt och snyggt nu till julen.   

Kylan fortsätter här och vi har just nu -17.7°C så det blir till att ta på sig långfillingar. Nu kanske jag tom hittar täckbyxor i min storlek för det har jag inte gjort tidigare.

Idag äter jag stekt lax, potatis, kall yoghurtsås och blomkål till lunch och naturligtvis skinka till middag med senap, potatis och rödbetssallad. Mumsigt. 

Kommentarer
Postat av: Ahlgrenskan =)

Vilken härlig kännsla det måste vara...själv har jag inte testat än...men jag hade ju en del undan stoppat...men det börjar ta slut nu =) tur att det är jul nu och att jag fyller år i januari =)

Kan nästan känna doften av julskinkan ända hit ner!!

Och vi har snö kvar här nere...och det är minus grader...när jag körde hem så var det minus 7grader!

KRAMEN

2009-12-17 @ 18:59:28
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Annika

mmm en julskinkan kulle jag vilja prova..låter supergott!

ja snart är det dax att handla lite nytt till garderoben..et blir iallafall ett par nya byxor för mig efter jul..mankan ju inte gå runt helt "baggy" kram

2009-12-18 @ 20:47:54
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback