Tisdag

Har precis kommit från dietisten. Fick lite mera kött på bena om vad jag ska och inte ska äta.
Det mesta visste jag redan men det är ändå bra att få det bekräftat.

Igår hände inte så mycket, jag lagade lite mat färdigt till julen och bakade lite. Men nu måste jag sluta baka för det finns ingen mera plats i frysen, synd.

Måste in till stan snart för att inhandla de sista julklapparna, om jag bara visste vad.

Själv skulle jag vilja ha en e-bokläsare. Jag har väntat på att de skulle komma till Sverige ända sedan Amazon släppte sin Kindle i USA. Kindle är en trådlös, bärbar platta som man kan ladda hem och läsa böcker i, stor som en pocket i utformningen. Det har funnits varianter men ingen som känts direkt lockande.

Men nu såg jag bland reklamen vi fått att Teknikmagasinet har en e-bokläsare, Nuut,för 2499:- på nätet och den vill jag ha.

Den har tyvärr inte finessen att man kan ladda hem böcker trådlöst utan du måste föra över via dator men i gengäld får det plats några hundra böcker i den.

Om jag blundar och önskar riktigt intensivt kanske jag får den.
Men det säkraste sättet är nog att att köpa den själv. 

Annars vet jag inte om det är så mycket mera jag önskar. Jag räknar med att ha gått ner en hel del till våren så att jag "måste" köpa en ny vårgarderob så jag sparar mina önskningar till dess.


  


Kommentarer
Postat av: KIKI

Hade dietisten något matnyttigt att komma med??

Jag har inte träffat någon dietist...fast jag tänkte att man kan nog prata med en på vårdcentralen om det skulle vara så att jag känner att det behövs!

Du kan gärna baka lite till mig kan nog göra plats i min frys ;) ;)

KRAMEN

2009-12-08 @ 17:55:30
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Annika

Den där nya garderoben längtar jag också efter ler inte utgifterna för den dock tihi kram

2009-12-09 @ 17:59:25
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Monica Ottosson

2009-12-09 @ 20:44:33
Postat av: Monica Ottosson

Hej! Hittade din blogg och följer den med stor nyfikenhet. Ska själv göra samma op den 13 januari och läser allt jag kommer över. Vad härligt med snö på julmarknaden. Här i söder finns inte en snöflinga så långt ögat når och lär inte komma någon till jul heller. Ha det så gott.

2009-12-09 @ 20:46:08
URL: http://www.metrobloggen.se/chiasvalpar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback