Tisdag

Nu är det inte många dagar kvar tills jag ska börja jobba. På lördag börjas det och långa sena dagar ända fram till jul. Men jag är i alla fall ledig hela julhelgen, skönt.
Det enda som jag är lite bekymrad över är hur jag ska lägga upp så jag hinner äta alla målen. Jag har flera pass som är 9-10 timmar långa så de flesta målen måste jag hinna få i mig på jobbet.
Jag har funderat på att dela upp min 45 minuters lunch i 20 och 25 minuters raster. Tillsammans med 2 stycken 15 minuters kafferaster så har jag 4 raster som jag kan äta på. Det blir lite kort om tid på kafferasterna men det måste gå, för våra kafferaster är 15 minuter och inte 16 minuter. 

Nu har jag handlat allt som behövs till julen, det är bara mjölk och andra färskvaror som måste inhandlas för dagligt bruk.

Även alla julklapparna är färdiga.

All julmat är färdiglagad förutom sillen som jag just lagt in och ska stå i 2-3 dagar innan jag gör den slutliga smaken. Det ska bli curry- och äppelsill samt vitlökssill.
Laxen är gravad och i frysen, gjorde en ny sats köttbullar och de blev så goda. Jag gjorde enligt recept från Pernillas jul och jag kommer att göra dem fler gånger.
Kålrotslådan är klar, knäckebrödet likaså. Leverpastejen, musten, rödbetssalladen och kalvsyltan är inhandlade.

Det enda jag ännu ska göra är fudge, bounty och mumsmums med andra ord, godiset.

Det är tur att jag är klar för i våran frys går det inte att få in något mera, inte ens med ett skohorn.

Jag har nog aldrig varit så här förberedd inför julen någonsin. En trevlig känsla som jag nog skulle kunna vänja mig vid.

Imorgon har jag bokat tid till frissan och tänkte få mig en helt ny frisyr. Få se hur det blir. För det mesta sätter jag mig i stolen och säger att klipp hur ni vill men tyvärr så blir det väldigt ofta samma frisyr som jag har men kortare. Men den här gången ska jag själv berätta utförligt hur jag vill ha det.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: KIKI

Så flitig du har varit!!

Och du ska se att det fixar sig med maten på jobbet...bra tänkt att dela upp rasterna!!

hoppas att du visar en bild på nya frippan sen!!

KRAM

2009-12-15 @ 18:07:17
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Anonym

Ja, spännande med ny frisyr!

Syster B

2009-12-15 @ 19:49:32
Postat av: Annika

Åh så kul att gå till frissan..man känner sig så fin efteråt...på min "att göra lista" har det länge stått att ja ska ringa och beställa tid till frissan men har fortfarande inte blivit av ler

2009-12-15 @ 21:53:28
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Mona

Spännande med ny frisyr.. jag hade oxå tänkt mig det.. ska snart ner..12.. hihi!



Måste ge dig beröm över din matlagning o julklappshandlande.. att du är färdig.. pust, jag har knappt börjat..haha!



Hoppas du får en toppen Onsdag!!

Kram min vän!

2009-12-16 @ 11:10:14
URL: http://www.metrobloggen.se/monizzz
Postat av: S-A

Jul...hmmmm...har aldrig varit såhär oredo...nånsin...enda som är klart är en (1) klapp.

Voine voine...

2009-12-17 @ 00:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback