Plus minus noll

Vägde mig idag och vågen visade knappt ½ kg minus. Jag har ingen digitalvåg utan man kan bara läsa av hela och halva kilon på den, och då den visade under ett halvt kilo så räknar jag denna vecka som +-0 kg.
Har haft känn på mig att jag ätit för lite och för sällan, det är inte lika lätt när man jobbar som när man är hemma. Men skam den som ger sig har planerat in lite mera mat plus gånger så får vi se nästa vecka.

Skit, glömde bort mig just och drack flera klunkar vatten i ett svep, och fick magknip som ett brev på posten.
Får inte hålla på med något annat när jag dricker vatten:)

Var ute på en liten prommis för det är bara drygt -12ºC just nu men rackarns vad det bet när det blåste till ibland.
Har aldrig haft problem med kyla förr men nu fryser jag som en hund så fort jag sticker ut näsan genom dörren.

Till middag ska jag koka ihop en potatispurjosoppa med lite köttbullar i så vi blir av med de sista köttbullarna. Igår när sonen med sambo var och åt middag med oss så fixade jag lite dop-i-kopp som omväxling till köttbullarna. Det var uppskattat på alla fronter och så fick vi äta slut på sillen och gravlaxen. Jag vågade inte ta själva doppet utan nöjde mig med sill, lax, kokt potatis och lite gräddfil och det var nog så gott.

Jag har börjat äta knäckebröd med pålägg till mellanmål för att få i mig mera proteiner. egentligen ska jag inte äta knäckebröd förrän om 2 veckor enligt dietistråden men jag tänker som förr, om jag tuggar det väl så blir det ju som soppa innan jag sväljer.
Har kollat på viktop och det är nästan alltid protein som de flesta har svårt för att få i sig tillräckligt av, i alla fall i början så jag har börjar lägga till proteiner till alla målen trots att det enligt dietistråden jag fått inte ska vara protein mer än till lunch och middag vilket känns futtigt. Vad har ni fått för råd de första 2 månaderna?

Kommentarer
Postat av: Annika

jag har fått rådet till att försöka ha protein till de måltider som jag kan ha det..proteinet är det viktigaste...jag började med knäcebröd vecka 2 (purekosten) och det var rekommenderat av dietisten också..det är lättmalt, nyttigt och lagom mellanmål. Ha en bra kväll! kram

2009-12-27 @ 16:59:54
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag har fått rådet att ha i proteinpulver i alla rätter som vi inte har protein i, t ex gröt, youghurt osv. Jag ska ta ut mina vitaminer på apoteket när jag kommer hem (är på besök hos syrran). Börjar nog bli dags för det nu..:)

Plus minus 0 är bra tycker jag vad gäller vikten, förut hade det gott kunna vara plus på vågen..:) För mig i alla fall.

Vägdag för mig imorgon men får vänta till tisdag eller onsdag då jag inte är hemma.

2009-12-27 @ 17:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback