Onsdag

Nu har jag löst julklappsproblemet med äldsta sonen och hans sambo. Var och shoppade loss en hel del kläder åt dem som de behöver. Känns så meningslöst att köpa en massa saker som de inte behöver så det här var bra. De har redan fått klapparna så något litet ska jag fixa till julafton också så de har något att öppna på D-dagen.

Imorgon bitti blir det till att gratta minstingen som blir 15, vårt lilla nobelpris.
Han får sig en riktig fest då det på hans skola har som tradition att fira nobeldagen med en nobelfest. Det är en  högstadiet som har denna fest och 7:orna dukar och serverar, 8:orna lagar maten och niorna och alla lärare är gäster på festen. 9:orna har ledigt hela dagen imorgon och ska vara på skolan kl 17:30 festklädda. 7:orna som serverar möter gästerna med bubbel och sedan minglar alla 9:or och lärare tills det är dags att gå in till festsalen som är uppdukad med långbord och placeringskort.

Under de senaste 6 veckorna har alla 9:or gjort ett stort nobelarbete, antingen som en uppsats med fakta om nobel och en nobelpristagare som de själva valt att skriva om eller en pjäs de skrivit själva och uppfört eller någon konstform staty, målning osv eller på något annat sätt presenterat nobel.

De bästa jobben kommer att få ett nobelpris på festen.

Sonen har skrivit en uppsats om Alfred Nobel, dynamit samt Marie Curie. Uppsatsen ska ställas upp på rätt sätt så jag har hjälpt honom med mina erfarenheter från min C-uppsats jag skrev för 2 år sedan. Han hade fått ihop 10 sidor och det såg väldigt bra ut. 

Mycket av deras svenskabetyg hänger på det här jobbet så jag hoppas det faller i god jord hos läraren.

Tidigare idag fick jag göra en brandkårsutryckning till systeryster som saknade barnvakt till minstingen då kräksjuka florerade på dagis och då bidde det inge dagis för honom. Han är ett litet men bestämt charmtroll som har sina egna åsikter om vad som kan ätas eller inte.

Imorgon ska jag börja med pure, egentligen är det inte förrän på fredag men det kackar jag i och börjar med havregrynsgröt, sylt och mjölk till frukost imorgon bitti. Och gissa om jag kommer att njuta:)


Kommentarer
Postat av: Annika

oooh som du kommer att njuta av gröten!! 'ler det är rena himmelriket efter allt flytande ler*

2009-12-10 @ 21:16:05
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/
Postat av: Maya

Förstår att du längtat till lite tuggmotstånd. Kändes det bra med gröten sen? I magen menar jag.

2009-12-11 @ 08:15:03
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback