Juldagen

Idag har det varit en riktigt slödag. Det har varit rätt så kallt hela dagen och jag har inte stuckit ut näsan utanför dörren.
Har skrivit matsedel och planerat för vad jag ska äta när jag får börja äta mjukkost den 8/1.

Julaftonen avlöpte väl och vi kunde konstatera att vi blev mätta även den här julen. Jag fick i mig rätt så mycket, tog av det mesta men lite. En köttbulle, liten bit av vardera gravad- och rökt lax, en ägghalva med kalix löjrom och rökt lax, 2 sillbitar (2 olika sorter), 1/4 skinkskiva, 1 tsk rödbetssallad, 1 msk kålrotslåda, 1/2 potatis.

Jultomten hittade till oss i år också och alla var rätt nöjda med vad de fick. Syster ysters näst yngsta har dock tagit till sin uppgift att till varje pris försöka avslöja vem som är tomte. Även om han inte kan vara helt säker så är han väldigt observant på vem som "råkar" saknas när tomten kommer förbi. 

Ikväll ska jag se sista delen av trilogin Sagan om ringen. Jag har sett alla delarna ett antal gånger men de är väl värda att ses många gånger.
Idag har det blivit köttbullar både till lunch och middag med en potatis och lite kokta herrgårdsgrönsaker. Imorgon blir det också köttbullar till lunch för vi har så mycket kvar från igår, men till middag blir det nog något annat då kommer även sonen med sambo och äter och jag vet att de har ätit köttbullar ett antal dagar på raken så köttbullar blir det inte.

Kommentarer
Postat av: KIKI

Jadu konstigt nog blev vi mätta här oxå...ha ha ha precis som vanligt fast inte för mig...jag tycker att förr åt jag nästan så att jag mådde illa men inte denna julen...jag blev mätt men det var oxå bara precis så... =)

Ha en fortsatt fin jul

KRAM

2009-12-25 @ 21:04:20
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback