Fredag och lördag

Ok jag missade fredagen men jag hade fullt upp med att, vågar knappt skriva det, baka.
Nej, jag har inget sug efter det jag bakar och det är så härligt för jag älskar att baka och testa nya recept.
Förut kunde jag inte låta bli det jag bakade och naturligtvis inte nöja mig med 1 eller 2 stycken utan det skulle lassas in så mycket det bara gick.
Men inte nu, SKÖNT.
Däremot tycker inte sonen det är så roligt för jag fryser in allt innan han hinner smaka tillräckligt. Och då är det tillräckligt enligt honom han menar.

Nåväl, jag har tagit mig en promenad också både igår och idag.
Idag var det riktigt juligt på promenaden eftersom det snöade. Stora flingor dalade sakta ner mot marken. Jag kom att tänka på att det var precis som om någon skakat en snöglob, eller vad de nu heter, jättemysigt.

Det bidde potatispurjosoppa till lunch, med bitar till familjen och slät till mig. Jag hade inget annat vettigt i proteinväg att peta ner i soppan så jag slängde i lite makrill i tomatsås, spännande smakbrytning.
 
Var en sväng förbi mammas och pappas grav och tände ljus och skaka av dekorationskransen. Berättade för dem också att allt går bra efter operationen.
Det är snart 5 år sedan pappa dog och knappt 2,5 år sedan mamma dog och jag saknar dem av hela mitt hjärta vareviga dag. Båda dog av cancer alldeles för tidigt i livet.

Efter det bar det av till systeryster för lite umgänge där Tant Beda också slöt upp.

På väg hem ville sonen åka till storebror så jag ringde och kollade om det var ok, och det var det. Köpte med ett lass Maxbox som såldes för det facila priset av 19:-/st. Maxbox är alltså Max Hamburgerrestaurangs barnstorlek av skrovmål.

Väl hemma med maken blev det resten av potatispurjosoppan till mig och några potatisbullar åt maken. Jag tog makrillen vid sidan om den här gången för det var alldeles för spännande smak att ha den i soppan. 

Just ja, smakade faktiskt på lite glögg nyss. Vi har köpt hem Blossas lättglögg i smakerna apelsin och lingon. Smakade lingon och den var jättegod, inte alls så söt och sliskig utan en angenäm lite syrlig och sträv smak som lingon kan ge. Jag drack ungefär 2 msk och det kändes i knoppen så det blir billiga fyllor from nu:)
Apelsin har jag inte hunnit smaka än. Rapport på det kommer.

Imorgon blir det spännande värre för det är vägningsdags.

Kommentarer
Postat av: KIKI

JULMYS...här bara regnar det fast skulle det snöa så blir det bara slaskigt här nere...än så länge har vi alldeles för VARMT! ;)

Ska bli spännande och kolla in vad vågen visar...men med alla dina minus cm så borde vågen visa en hel del!!

KRAMEN!

Ha en fin 2:a advent

2009-12-06 @ 08:53:58
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Annika

Om du vill så har märket tindra en glögg som är utan tillsatt socker. jättegod och kan köpas på coop och ICA men tyvärr e det inte alla som har det..jag har en bild på min blogg på glögget om det kan va ngt :O) bara ett tips kram

2009-12-06 @ 13:52:23
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback