Julmarknad

Idag var jag och vännen Eva på julmarknad i Gammelstads kyrkby. Vi var även in i kyrkan och tände ett ljus för våra nära och kära. Den är väl värd ett besök då kyrkan är så vacker invändigt.

Det kändes lite snopet att de tog 30:-/pers i inträde till marknaden på Hägnan. Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Det bidde inga köp för min del men väl en hel del motion. Eva köade och kunde köpa alldeles nybakta mjukkakor från bagarstugan. Det var en otrolig åtgång på dem och folk i kön stod och väntade medan damerna från hembygsföreningen bakade kakorna.
Vi åkte dit kl 12 och kl 16 var vi hemma igen. På själva markanden var vi i drygt 2 timmar sedan gjorde vi ett besök på växtriket och dollarstore. Där blev det en fin krans, rivjärn som kan hållas i en hand om man tex behöver riva i över en gryta samt en hel del billiga Always bindor. 
En trevlig eftermiddag med andra ord. 

Kände mig lite svag i knävecken då jag kom hem så jag åt 5 kalla köttbullar och så var jag mätt. Hade inte tid att fixa något till dem så det blev till att tugga utav bara h-vete, men det gick bra. Ska sköta mig bättre hädan efter.
  


Kommentarer
Postat av: KIKI

Låter som en mysig eftermiddag!!

MEN du MÅSTE äta ordentligt!! tänk på att ha något med dig annars...drick yoghurt eller fil som du tar med dig i en flaska...du måste äta!!

Ja ja jag vet ju att du inte lät bli med flit...=)

Vill ju bara ditt bästa!

KRAMAR

2009-12-06 @ 19:14:01
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Maya

Att planera sin matdag blir nog A och O efter operationen. Jag har ju aldrig varit bra på det innan men nu MÅSTE jag göra det. Kul med Julmarknad!

2009-12-06 @ 22:15:38
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback