Ännu en lättsam dag

Tidigt i morse åkte vi och handlade med äldsta sonen som också behövde fylla på förråden. Det blev en hel del ingredienser till mat som ska lagas till jul.
Fick äntligen kontakt med dietisten som var lyckligt ovetande om att jag opererats. Fick i vilket fall som helst lite info om vad jag ska äta fram till besöket hos henne den 8/12.
I sunderbyn ger man rekommendationen att äta 1 multivitamintablett av typen vitamineral samt kalk i form av 1 kalcitenabrus tablett per dag. Skulle det mot förmodan uppstå någon brist på någon mineral/vitamin skriver läkaren ut preparat för det.

Idag blev det ovanligt struligt med att hinna äta och för att inte tala om att dricka. Har kvar 5 dl vatten att få i mig innan jag kommit upp i 1 liter samt 2 mellanmål.

Jag hottade upp min morotssoppa med en köttfärsbiff som blev kvar från familjens middag för någon dag sedan och hällde i lite mjölk. Mixade utav bara den och avnjöt det hela tillsammans med familjen och deras minipizzor jag gjort. 

Var på eftermiddagen ute på en jätteskön promenad med Eva. Det var lite halkigt på sina ställen så man fick ta det lite varligt. Det regnade igår och under natten har det snöat så det var bäddat för dold halka. Jag vet inte hur många minusgrader det var men ca 7-8 minus och luften var klar och hög och landskapet vitt. Skönt efter allt regn och grådask, hoppas bara det håller i sig så vi får oss en likadan prommis imorgon med.


Kommentarer
Postat av: Maya

Ååååh! Snöö! Det kan jag sakna, samtidigt som jag aldrig skulle flytta från skåne för att få det..:) Vi har stugan i Hudiksvall, som vi ärvde efter vår älskade lilla pappa, och vi får väl åka dit på vinterlovet för att få se lite snö..:)

2009-12-01 @ 18:53:47
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: Annika

jaha fick du inte träffa dietist på sjukhuset?

och jag fick massa tabletter direkt utskrivna där av läkare..konstigt att det kan va så olika ler

2009-12-05 @ 18:10:51
URL: http://motettlivihogklackat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback